måndag 1 september 2014

Under vulkanen

Från idag är jag studerande författare på heltid. Eller författande student.

Jag gillar verkligen att lära mig nya saker. Och då jag ska studera hur man skriver och läser barnlitteratur så blir det nästan inte bättre.

Första gången jag studerade på universitet var det geologi. Stenar (som jag samlade på), grus, dinosaurier och vulkaner. 


Vulkaner är verkligen mäktiga. Grymma, vackra. Nu har jag väl tappat geologiintresset för nu gillar jag främst att skriva och läsa berättelser. Och så här ser min arbetsplats ut för skrivandet.


Skrivhörnan.

Idag har jag skrivit här i tre pass. Det gick bra men jag är sjukt ringrostig. Tajming och känsla för feeling var helt off. Jag skrev om en berättelse om igen som är ett samarbete med Tove Berggren. Sedan ska jag hitta något helt eget som ska vara det jag i första hand skriver på utbildningen. Svårt. Många idéer. Många lösa tankar. Tror det blir en bilderbok igen. Jag har försökt skriva för lite äldre barn 9-12 år så där. Det går inte. Jag är inte hemma där. Mitt inre barn är 5-7 år. Och det verkar inte vilja bli äldre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar