onsdag 3 september 2014

Platser som betyder något

Vandrande skrivpass idag. Skulle helst ha velat vara i en skog eller ett berg eller en magisk plats som Kullaberg. Men nu bor jag i Lund så jag vandrar istället mellan de få platser jag tycker om på riktigt.


Tillbaka igen vid fontänen på Univeristetsplatsen. Satt där en stund på en bänk och läste och skrev om. Sedan vandring bort till Botaniska trädgården. 


Jag har en favorithörna. Lite skröfsig men inte så mycket folk och så nära en skog man kan komma i Lund. Och det bästa av allt - det är asklunden. Olika askträd växer här. Fraxinus Excelsior och andra kusiner. Fin bänk här under mina släktingar. Ny. Nästan inget fågelbajs. En bit bort står sfinxen.


Nu har jag nästan redigerat klart. Imorgon ett varv till med genomläsning och högläsning. Kanske faller mer på plats då. Har svårt med rytm och tajming. Ska läsa lite Astrid Lindgren ikväll. Hon var mästare på det. På det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar