tisdag 2 september 2014

Athen och fontängrodorna

Tai chi fortsättningskurs idag på morgonen. Sedan skrivpass på Athen. Studenternas studiehak på Af-borgen. Perfekt nu. Knappt en endaste student än. Om man inte räknar mig. Just nu studerar jag på Livets Hårda Skola. Fast tvärtom. Livets Mjuka Skola snarare. Allt är ju egentligen bra.

Men skrivandet gick bra. Trots att jag skrev på en dator. Leken har övergått i arbete då. Ja sannerligen. Disciplin behövs nu. Min skrivprocess ser ut så här: skriva för hand/lek/glädje/energi-> skriva in i dator/arbete/disciplin/motstånd  -> skriva om för hand de delar som saknas eller blev för usla -> in i datorn igen och så upprepa om och om igen tills det tar slut.

Sedan besök hos Ayurvedahealer. Spännande. Idag såg jag färger när jag slöt ögonen. Skumt.

Satt en stund vid en av min favoritplatser i Lund. Fontänen på universitetsplatsen. Den har så härliga statyer. Den knubbiga ungen överst, sedan lejonhuvudena och snäckorna längre ner och så de sprutande grodorna. Flippat.


Och så klippte jag gräset. Alldeles nyss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar