fredag 19 september 2014

Så går jag ner i min källare

Nja, jag har ingen egen källare, men jag hittade en bra plats att skriva på idag. Källaren under SOL-center. Lugnt och svalt. Bra ljus, nära till toaletter, och så hör man surret från studenterna i Caféet precis ovanför trappan. Precis lagom socialt för mig.


Skrev om och redigerade Stora Trollet bakar. Och bilderböcker är nog egentligen mitt gebit. Det är roligt, det är en lek utan prestationskrav. Det är pyssligt och med bilder och skisser och saxar och kritor och klister. 


Jag skriver oftast ut texterna och sätter ihop dem till små böcker så att rytm och bläddring mellan uppslagen känns bra. Blivit så nöjd med Stora Trollet bakar att jag kommer att skicka till förlag i nästa vecka. Tror jag.

3 kommentarer:

  1. Den kommer bli kanon!

    SvaraRadera
  2. Hemma här HAR jag faktiskt en källare, den använder jag dock bara när resten av familjen är hemma. Annars sitter jag i köket, nära till kaffet! Ibland när jag lyxar till det med kaffe på stan kan jag bli sittande mitt i offentligheten och skriva tills fingrarna kroknar.

    SvaraRadera