tisdag 23 september 2014

Fladdermusgrottan, here we go

Livlig dag idag. Började med Tai Chi i ottan. Sedan inlämning av Snodden och Månkatten, tio sidor, till min responsgrupp på kursen. Firade det med en Daim. Sedan läst några kapitel ur The Faith of a Writer av Joyce Carol Oates och tänkt på hur min essä om skrivande ska se ut. Tror det blir om skrivprocess, skrivplats och om hur skrivande och fysisk rörelse hör ihop. Kul? Ja ... Tror det. Det är bra att ibland stanna upp och tänka igenom saker, och att skriva mer dem.

Och alldeles nyss fick bilderboksmanuset Stora Skuggan som jag yrade om i något blogginlägg stryka på foten. Plötsligt insåg jag att jag behöver göra upp med Fladdermusgrottan. Och plötsligt föll rimmen på plats för första uppslaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar