måndag 30 juni 2014

Peter Pan och Wendy


Jag har en del luckor då det gäller att ha läst barnboksklassiker. Jag var vuxen innan jag läste Astrid Lindgren till exempel. Vet inte hur jag lyckades med det. Jag gillade filmerna och tv-serierna. Det var ju Bröderna Lejonhjärta som väckte fantasyn till liv inom mig. 

En annan lucka är de engelska/amerikanska klassikerna. Nyss läste jag Trollkarlen från Oz för första gången. Och nu har jag precis börjar läsa Peter Pan och Wendy. Det gick inte att bara gå förbi en bok med ett sådant utseende.



2 kommentarer:

  1. Jag läser bara Rolf Blomberg. De är nästan som barnböcker för mig med sina dråpliga reseäventyr i sydamerikas djungler och i Anderna.

    Men man borde säkert läsa de där klassikerna även om jag inte har några författarambitioner.

    SvaraRadera
  2. Coolt. Ska kolla upp honom.

    SvaraRadera