lördag 5 juli 2014

Den beduggede elg

Återsåg Skurup häromdagen. Har inte varit där sedan Skrivpedagoglinjen. Det var sig likt. Träffade Tove Tankar under tallen. Lennart Lordi-författaren. Vi samarbetar. Barnbok. Eller snarare barnboksserie. Återkommer när det blir en världssuccé.

Tivoli i Köpenhamn igår. 
Ja, jag åkte karuseller. Tre. Gruven bland annat, med det luriga vattenfallet.
Ja, jag mötte min största rädsla. Karusellen. Igen.
Ja, jag lever fortfarande.
Ja, jag utmanar mig själv. Reser. Karuseller. Nästa är mörka djupa vatten och stora fester.
Fast mest road på Tivoli var jag av den mustiga danska humorn. Tycho Brahe och hans älg till exempel.




Läser Peter Pan. Riktigt uselt förstakapitel. Märks att det är många år sedan den skrevs. Klappåhuvudetraderna. Omständigt. Förklaringarna. Författarens röst som bryter in överallt. Bättrar sig något i efterföljande kapitel.

2 kommentarer:

  1. Sikta ska man mot stjärnorna. Och våga ta sig utanför sina invanda cirklar och åka Köpenhamnskarusell natten lång! Modigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag var modigare på Liseberg. Karusellerna jag åkte på Tivoli var snigelkaruseller. Fast det gäller ju att börja försiktigt.

      Radera