fredag 20 juni 2014

Alive at Liseberg


Ja, jag har varit på Liseberg.
Ja, jag har mitt första åkpass någonsin. Glöm bort att det står "Lilla" på det.
Ja, klockan är ny men det hör inte hit.
Ja, jag åkte karuseller. Tre.
Ja, jag lever fortfarande. 
Ja, jag mötte min värsta rädsla. Karusellen. 
Ja, jag fick ge mig efter Kaninlandets Stampbanan. Den dödligaste och farligaste bergochdalbanan i hela Skandinavien. Den har kanske bara 1 1/2 sväng. Och en höjdskillnad på 90 cm. Kanske en meter. Men i de här sammanhangen är det som att ha bestigit Mt Everest och åkt stjärtlapp på vägen ner.
Ja, jag lever fortfarande. Jag gör ju det.
 

2 kommentarer:

  1. Herr Ask, din humor är helt enkelt och bara outstanding... snart måste vi skriva om Ärnst och Gudde!!

    SvaraRadera
  2. Absolut. Ska bli kul att ses om det hinns med.

    SvaraRadera