onsdag 25 juni 2014

En tusenmilaresa börjar med att man knyter skorna

Tillbaka i vardagen. Dagis- och fritidshämtningar. Koordinering åt dialysföretaget. Men. Jag har hittat tillbaka till energin, humorn och glädjen. Lite grann i alla fall. Mycket tack vare andningen och Inspector Clouseau. Jag läser varje dag. Just nu Raymond Chandler. Hårdkokt, inte helt rumsrent. Men väldigt drastiska formuleringar. Ser på fotbolls-VM. Skoj, skoj. Skriver inte. Tappade greppet om Frasse Ballong. Ska nog försöka mig på lättläst för 6-9åringar istället. Tror jag. Kanske. Kanske göra klart påbörjat? Som Snodden och Månkatten. Eller något nytt? Sagor? Fantasy?

Igår hände plötsligt något. Jag fick bara för mig att börja träna. Är i uselt fysiskt skick. Promenaderna har jag väl hängt i med. Men inget annat. Nåja, igår, en blixtrande Tabata-burpee. En fin uppvisning i att krokna efter en minut samtidigt som femåringen bara öser skrattande på. Så så. En tusenmilaresa börjar med att man knyter skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar