onsdag 8 maj 2013

Sökes: Frisör med klena handleder

God dag, mitt namn är Ragnar jag jobbar på kontor, jag fyller trettiotre i maj och jag har fyrtiofem i skor. Eeeh ... eller inte riktigt. Jag är inte farbrorn som inte vill vara stor. Jag vill vara stor. Eller jag ville det som barn. Det var min största önskan. Att bli vuxen och få bestämma själv. Kanske var det för att jag var så rädd för allting. Att bli vuxen handlade kanske om att slippa vara rädd. Och det var nog rätt. Jag är inte rädd för någonting längre.

Okeej ... inte riktigt sant. Om inte mörka djupa vatten, karuseller och ballonger fanns. Och frisörer. Jovisst. Frisörer. Ett tag klippte jag mitt hår själv för att slippa. Men mina talanger inbegriper inte sax och kam. Nu drar jag mig istället i det längsta. Där av slängluggen på bloggbilden härintill. Den är från några år sedan. Idag är det mer Pocahontas-looken som gäller, mittbena, kanske flätor. Fast flätor hamnar nog i mustasch-och stubbat-hår-facket (det finns tyvärr bildbevis). Det kräver ett självförtroende vida överstigande mitt.

Tricket med frisörerna har varit att hitta en späd frisörvarelse med klena handleder. Jag är sjukt håröm. Och som inte är jobbig att kallprata med. Finns det sådana frisörer? Jo, de finns. Har haft en Kristina under några år men nu har hon slutat och ska omskola sig till revisor. Där av det här blogginlägget. Jag måste hitta en ny klippare. Snart.

2 kommentarer:

  1. Har du hittat en ny klippare än? Jag hoppas att jag ska hitta inspiration och ny energi att skriva - i Visby!

    SvaraRadera
  2. Ingen klippare än. Det tar emot. Visby! Perfekt. Någon gång vill jag uppleva Gotland men bland geologer sägs det att man aldrig blir den samma efter första gången man varit där. Så jag sparar det. Tills jag vill bli förändrad. :)

    SvaraRadera