tisdag 7 maj 2013

Sekretären, pälsen och blomkålskillen

Inne i en fin skrivperiod nu. Vaknar tidigt och klafsar bort med småsumpiga strumpor till sekretären. Skriver på. Kapitelböckerna, renskriver romanen. Fångar in förlupna tankar. Hittar på. Skapar världar. Ljuger. Loggar.

Och det verkar som att bilderboken, om monstret med den lustiga pälsen, hinner bli utgiven till bokmässan i september. Skojskoj om det blir så.

I trädgården kör naturen på utan att ens tänka på att jag inte har hunnit dra upp kalsongerna än efter den lååååååååånga vintern. Men strunt samma, lite så och då funkar fint i en trädgård om man inte har Norrvikens trädgårdar-komplex. Melonerna lever än som jag satte. Blomkålen lite mer slokörad. Fast man kan inte lyckas med allt. Jag är kanske helt enkelt inte en blomkålskille.

Förlåt, jag vet inte varför jag länkade till just den sidan.

2 kommentarer:

  1. Men det vet jag varför du gjorde! Länkade till Ernst, alltså!:)

    SvaraRadera
  2. Ernst är go. Med eller utan blomkål. Missar aldrig Sommartorpet.

    SvaraRadera