måndag 30 september 2013

Salamandersolen, pandan och bokmässan

Hemma från Bokmässan. Alltid lika spännande att vara där. Alltid lika spännande vilka böcker man kommer hem med. I år blev skörden:

Salamandersol av Pia Tafdrup. Impulsköp. För det trevliga omslaget. Orange är min favoritfärg. Gillar man poesi och distinkta karateslag så blir det inte mycket bättre än så här.
Panda, panda. Ja. Det är en film. Av Studio Ghibli som gjort Min granne Totoro och andra storverk. Men Panda-filmen gjordes redan 1972. Ohejdad positivism och livsglädje. Härlig humor för barn. Eller för den som fortfarande har ett barn inom sig.
Sedan köpte jag två nummer av Opsis och kanske en och annan meter lakrits. Världsrekordet får vänta till nästa år. Inte en endaste sjörövarhatt vek jag. Fast lite sugen att vika de fina linneservetterna på hotellet blev jag allt.

2 kommentarer:

  1. Rikard, din senaste bilderbok Ett monster med snurrig päls är alldeles alldeles underbar!!!

    SvaraRadera