fredag 1 augusti 2014

Gräsänklingen, spöken eller fladdermöss

Jag är gräsänkling (vilket lustigt ord) sedan några dagar. Läge att skriva alltså. Inte. Jag fixar och donar hemma istället. Rensar ut, möblerar om, gör det hemtrevligare. Vi bor rätt litet så man blir tokig med ojämna mellanrum på alla grejer. Alla drivor av saker som smyger sig innanför dörren. Var kommet allt ifrån? Varför är det sådan röra jämnt? Kanske är det spöken?



Eller fladdermöss.


Eller så är det jag själv. Och ett dåligt minne.

Har annars börjat jobba igen efter semestern. Svårt. Tål inte stress alls längre. Minsta lilla och hjärnan drar ner plåtjalousiet.

Men! Idag köpte jag ny bärbar dator. MacAir. Lätt och lång batteritid. Min gamla 150-kilos var inte så bärbar längre.  Batteriet kaputt. 

Och! Jag ska vara tjänstledig för studier till hösten. Kommit in på två olika skrivkurser. Nu ska jag bara välja vilken. Gå mot den plats som känns ljusast.

2 kommentarer:

  1. Det skulle jag också gärna vilja veta! Var allt kommer ifrån alltså?! Och det blir ju inte direkt bättre av att man inte kan låta bli att gå på loppisar....
    Spännande - vad är det för skrivarkurser??

    SvaraRadera
  2. Gillar du också loppisar? Samma här. Återkommer om skrivarkurser.

    SvaraRadera