fredag 6 december 2013

Magasin, monster och Gotland

Lite stiltje här på bloggen. Men lite händer det i mitt skrivande liv i alla fall.
  1. Monstret är med i Magasin Båstad Bjärehalvöns vinternummer
  2. Jag skriver på lite olika saker. Mer om det någon annan gång. 
  3. Jag har lottats att få tillgång till Läromedelförfattarnas hus i Visby under en vecka i maj. Det ska bli fint. Jag har aldrig varit på Gotland. Och för länge sedan när jag var geolog sas det att man aldrig mer blir sig lik efter att ha upplevt Gotland.
  4. Skrivhörnan håller på att förbättras. Kommer blogginlägg om det senare.
  5. Jag läser mycket. Hur har jag kunnat ha ett så långt uppehåll? Nu klarar jag inte en dag utan att läsa. Jag läser allt möjligt. Planlöst. Plötsligt får jag för mig att läsa en deckare, Döda poeter skriver inte kriminalromaner av Björn Larsson. Innan det Loranga: del 1&2 av Barbro Lindgren. Nu en livsvisdomsbok, When things fall apart av Pema Chödrön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar