söndag 29 december 2013

Året som var och är

Ja. Det var väl nästan 2013 det. Ett mörkt år för mig i stort. Men Ett monster med snurrig päls utkom på Willa Holma förlag och det var definitivt en höjdpunkt.

Gott nytt år även från dessa två skojare.
Och nu precis stoppade jag ett nytt bilderboksmanus i ett kuvert. Om bara några minuter går det iväg till förlaget. Får se om de gillar det eller inte.

Trots allt det svåra har jag klamrat mig fast vid skrivandet och läsandet. Det har inte varit av styrka utan av desperation. Om jag inte hade skrivit eller läst skönlitteratur vet jag inte hur det skulle ha gått. Såg någonstans att man hade testat högläsning för djupt deprimerade och att det tydligen hade fått dem att må bättre. Litteratur som medicin alltså.

Den nya bilderboken är en slags spökhistoria. Det börjar läskigt men sedan blir det knasigt och lite sorgligt. Kanske.

2 kommentarer:

  1. Låter som en kul idé. Arbetar du med den på kursen också?

    SvaraRadera
  2. Nej, kursmanuset går däremot riktigt dåligt. Har bara en sida ungefär och har inte orken just nu till mer.

    SvaraRadera